FİRMA KAYIT
Geri Bildirim
Hiperaktivite Bozukluğu
Hiperaktivite Bozukluğu

Hiperaktivite Bozukluğu

722

Hiperaktivite Bozukluğu

Hiperaktivite bozukluğu çocukluk döneminde en yaygın gelişimsel bir bozukluk olarak nitelendirilmektedir. Çocuğun yaşına göre daha fazla hareketli olması, daha aceleci davranışlarının yer alması, kolay ve kısa sürede dağılan dikkatin olması ve buna bağlı olarak da dürtüsellikle birlikte ortaya çıkan durumun çocuğun yaşamsal faaliyetini zorluğa çevirmesi olarak bilinir. Hiperaktif çocuklar genellikle yerinde duramayan, hareketli, aceleci, bulunduğu ortama göre daha duygusal ve fiziksel olarak da aşırı davranış biçimleri gösterir. Genellikle sakin kalmakta zorlanırlar. Ellerini ve ayaklarını kıpırdatmadan durmakta güçlük çekerler. Sıra beklenilmesi gereken ortamlarda veya durumlarda sıralarını beklemekte zorlanırlar. Hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar sosyal hayatlarının yanı sıra pek çok alanda problem yaşarlar.Aşırı hareketlilik durumu çocuğun okul hayatında daha belirgin hale gelmeye başlar ve bu durum bulunduğu ortamdaki kişilere fark ettirmeye ve sıkıntılı bir hal almaya meyilli hale gelir. 

Hiperaktivite bozukluğu olan çocukların okul hayatında ise;

Okul düzeni ve okul kurallarına uymakta zorlanırlar. Ders dinlemeleri gereken zamanda koşup oynamayı ve sürekli hareket halinde olmayı seçerler. Dikkatlerini bir türlü derse odaklayamazlar. Anlatılan bilgiyi anlamakta ve yorumlayabilmekte güçlük çekerler. Bu yüzden kendilerinden beklenen başarının altında bir başarı sergilerler. Hiperaktiviteye farklı bir açıdan bakmak gerekirse eğer; bu çocuklar daha enerjik, risk alabilen, meraklı, yaratıcılıkları yüksek, cesaretli ve istekli çocuklardır. Kolay iletişime geçerler ve onların ilgisini çeken aktiviteler de daha başarılıdırlar. 

Tedavi için;

Ailenin okul ve çevreyle iş birliği içinde olması ve destekleyici programlara dahil edilmesi gerekir.İlerleyen dönemde aile terapisi,anne baba eğitimi gibi çocuğa davranış kazandırmaya yönelik çalışmalar yapılmalıdır.Aile içerisinde kurallar konularak ve bu kuralların esnetilemez olması önemlidir. Çocuğun olumlu davranışları desteklenmelidir. Bu süreçte aile, okul, psikolog, doktor iş birliği içinde hareket etmelidir.

Bu yazı tamamen bilgi amaçlı yazılmıştır ve umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur.


Çocuk Gelişimci