Çocuklar farklı günlerde çeşitli şekillerde tepki verdikleri için çocuklarımıza yardım etmemizin temel yolunun duyularının, az değil, daha çok farkına varmalarını sağlamak olduğunun farkına varırız. Çocuklar duyu sistemlerinin ve aldıkları bilgilerin farkında olduğunda, onlar-ve biz-daha uygun şekilde tepki verme stratejilerini öğrenebiliriz. Örneğin, pis bir şeye elleriyle ellemekten sakınan çocuklar duyusal tepkilerini kontrol etmeyi öğrenebilirler. Hoşgörülerini arttırmaları konusunda çalışma yapabiliriz. Dokunma sistemlerinin rahatsız olduğu zamanlarda onlara rehberlik yapabilir ve tepkilerini kontrol etmeleri için bazı araçlar sağlayabiliriz. Örneğin, eğer DİB olan bir çocuk içinde yapıştırıcı kullanmak zorunda olduğu bir proje üzerinde çalışıyorsa gerektiğinde ellerini yıkaması için yakınlara bir yere bir kase su koyun. (Tanıtım Bülteninden)
SOSYAL İKİLEM 13+Yaş
Sosyal medyanın getirdikleri ve götürdükleri üzerine nokta atışı yapan, ‘uyandırıcı’ bir belgesel. Dünyanın yetişkin insanlarını zaten çoktandır kendisine esir etmiş sosyal medya, özellikle liseden itibaren çocuklarımızı da içine alan bir yeni medya kültürü. Ancak yeni medyanın diğer unsurlarından çok daha farklı ve güçlü etkileri var.